چند سالی مـی‌شود کـه شرکت مدیران خودرو بـه عنوان نماینده رسمـی کمپانی خودروسازی چری چین کار خود را آغاز نموده است. x33s نکات با حضور محصولات چینی شرکت مدیران خودرو درون بازار کشورمان کمابیش رنگ و لعاب تولیدات داخلی تغییر کرد و به تدریج اقشار متوسط رو بـه پایین (از نظر توانایی مالی) نیز توانستند، x33s نکات طعمـی ورای تولیدات منسوخ و از رده خارج داخلی را بچشند.

به دلیل کیفیت پایین بسیـاری از اجناس چینی کـه در آن سالها وارد بازار کشور مـی‌شد، بسیـاری از مشتریـان درون ابتدا با شک و تردید فراوان بـه سراغ محصولات ام وی ام(چری) مـی‌رفتند، اما بعد از بـه اصطلاح جا افتادگی محصولات این شرکت درون بازار، هم اکنون استقبال خوبی از محصولات شرکت مذکور بـه ویژه انواع مدل‌های کراس اوور آن مشاهده مـی‌شود.

قدیمـی‌ترین کراس تولیدی توسط شرکت مدیران خودرو، مدل X33 هست که البته درون طی بیش از ده سال از حضورش درون ایران، دو-سه مرتبه دچار فیس‌لیفت و تغییرات داخلی، خارجی و یـا فنی(گیربکس) شده است.

این محصول درون ابتدا تحت عنوان چری تیگو درون سال ۲۰۰۵ و در نمایشگاه خودرو شانگهای بـه نمایش عمومـی گذاشته شد. x33s نکات از سال ۲۰۱۰ بـه بعد همزمان با ارائه نسخه فیس لیفت، نام آن نیز تغییر کرد و تحت عنوان چری تیگو۳ روانـه بازارهای مختلف شد.

البته نام ایکس۳۳ از همان ابتدا درون کشورمان بدون تغییر باقی مانده و تنـها گاهی پیشوند و پسوند آن تغییر نموده است. جدیدترین نسخه ایکس۳۳ کـه هم اکنون توسط شرکت مدیران خودرو بـه فروش مـی‌رسد، مدل X33S اسپرت هست که با تغییرات خارجی و داخلی فراوانی درون قیـاس با نسخه اولیـه، همراه بوده است.

در ادامـه با دیجیـاتو همراه شوید که تا با هم بـه بررسی ابعاد مختلف شخصیتی این خودروی چینی نام‌آشنا بپردازیم.

طراحی خارجی

تغییرات گسترده این اتاق نسبت بـه نسل قبل موجب زیبایی بیشتر MVM X33S شده است. با نگاهی گذرا بـه نسل جدید MVM X33 مـی‌توان دریـافت کـه شرکت چینی چری سعی کرده که تا این اتاق را بـه المان‌های اسپرت و جسورانـه مزین نماید.

در مدل X33S نمای جلوی خودرو با چراغ‌هایی زیبا، جلوپنجره‌ای چشم نوازتر و سپری تاثیرگذارتر تزئین شده هست و تفاوت شگرفی نسبت بـه مدل‌های قبلی X33 دارد.

چراغ های روشنایی درون روز و هالوژن بـه زیبایی روی سپر قرار گرفته اند، لازم بـه ذکر هست MVM X33S درون دو مدل اسپرت و معمولی بـه بازار کشور عرضه شد کـه مدل اسپرت از طراحی متفاوت و اسپرت تر سپرها بهره مـی برد.

مضاف بر اینکه سقف مشکی رنگ تضاد جالبی با بدنـه ایجاد کرده است، خروجی دوبل اگزوز نیز درون قسمت عقب از مـهم ترین موارد تمایز مدل اسپرت نسبت بـه مدل معمولی مـی باشد. البته درون حال حاضر شرکت سازنده تنـها مدل نسخه اسپرت X33S را بـه بازار ارائه مـی‌دهد.

نمای جانبی خودرو با رینگ‌های نسبتا جذاب و اسپرت و ضربه‌گیرهای کروم با جهشی بلند نسبت بـه اتاق قبلی مـهیج‌تر بـه نظر مـی‌رسد اما نمای عقب خودرو نسبت بـه سایر بخش ها کمترین مـیزان تغییر را تجربه کرده هست و همـین تغییرات اندک درون بهبود نمای عقب کمک شایـانی کرده است، هرچند نمـی توان این قسمت را بدون نقص دانست.

در واقع سادگی این بخش نسبت بـه نمای جلو کاملا محسوس هست و استفاده از سپر تزیینی با خروجی های اگزوز غیر واقعی نیز نتوانسته مانع از نمود طراحی ساده و قدیمـی این بخش شود. درون ضمن ابعاد بدنـه X33S بـه شرح ذیل است:

طول: x33s نکات ۴۴۱۹ مـیلی‌متر، عرض: ۱۷۶۵ مـیلی‌متر، ارتفاع: ۱۶۵۱ مـیلی‌متر، فاصله دو محور: ۲۵۱۰ مـیلی‌متر.

در یک جمع بندی کلی نسبت بـه طراحی خارجی MVM X33S مـی توان نمره قبولی را بـه این کراس اوور شـهری داد کـه در تمام قسمت ها پیشرفت قابل توجهی داشته است.

طراحی داخلی

با باز درب خودرو شاهد بـه روز رسانی هایی درون این قسمت هستیم کـه واقعا قابل قبول انجام شده است. طراحی کلی کابین با رویـه جدید درون طراحی و افزایش چشمگیر کیفیت رو بـه رو بوده و باز هم درون مقایسه با نسل قبل بسیـار بهتر شده است.استفاده از رنگ قرمز درون حاشیـه دریچه های تهویـه و قسمت هایی از درب خودرو موجب اسپرت شدن نمای داخلی شده است.

صفحه LCD هشت اینچی با قابلیت لمسی و متصل بـه دوربین دنده عقب نشان از تکنولوژیک شدن MVM X33S دارد. از نظر ارگونومـیک نیز مـی توان نمره قبولی را بـه این شاسی بلند شـهری داد.

فضاسازی کابین از موارد مـهم درون یک شاسی بلند محسوب مـی شود و MVM X33S با اینکه فضای چندان زیـادی ندارد اما موجب آزار و اذیت شما نخواهد شد.

البته فضای سرنشین وسط صندلی‌های عقب چندان راحت نیست و اگر قصد مسافرت پنج نفره را داشته باشید، حتما هر از چند گاهی سرنشینان جای خود را با نفر وسط عوض کنند که تا از فشار وارده بر ستون فقرات او کاسته شود.

از این جهات MVM X33S با اینکه پیشرفت بسیـار زیـادی را تجربه کرده هست اما هنوز به منظور رسیدن بـه بهترین های این کلاس راه زیـادی را پیش رو دارد و نمـی توان این خودرو را یک کراس اوور خانوادگی بسیـار راحت به منظور مسافرت توصیف کرد.

مشخصات فنی و قوای محرکه

قلب تپنده ام وی ام X33 از یک پیشرانـه چهار سیلندر دو لیتری (۱۹۷۱ سی سی) شانزده سوپاپه مجهز بـه فناوری DVVT-i تشکیل شده هست که قادر بـه تولید توان خروجی معادل ۱۳۶ اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور حاصل از آن درون دور موتور ۴۳۰۰ که تا ۴۵۰۰rpm، معادل ۱۸۰ نیوتن متر است.

ضریب تراکم سیلندر این پیشرانـه نیز برابر با نسبت ۱:۱۰ هست و X33S موفق بـه اخذ استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است. حداکثر سرعت این خودرو درون حدود ۱۷۵ که تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برآورد مـی‌شود. ضمناً باک سوخت ایکس۳۳ اس معادل ۵۵ لیتر گنجایش دارد.

وظیفه انتقال نیرو درون ام وی ام X33S اسپرت برعهده گیربCVT با قابلیت تعویض دستی بـه صورت هفت دنده (در نسخه کامفورتیبل یک گیربدستی پنج سرعته حضور داشت) گماشته شده است.

همانطور کـه در ابتدا ذکر شد، هم اکنون تنـها نسخه X33s اسپرت توسط مدیران خودرو تولید شده و روانـه بازار مـی شود. اگر خواهان نمونـه مجهز بـه گیربدستی هستید، بایستی بـه بازار مدل‌های دست دوم این خودرو مراجعه نمایید.

تجهیزات و امکانات

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز MVM X33S درون شرایط قابل قبولی قرار دارد که شامل: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور پارک، روکش چرمـی صندلی ها، تنظیم صندلی راننده درون ۶ جهت، تنظیم برقی آینـه کناری، تهویـه مطبوع خودکار، کروز کنترل، سانروف، مـه جلو و عقب، پشتیبانی سیستم ترمز از ABS  و EBD، تنظیمات سیستم رانندگی بین دو حالت eco و sport مـی شود.

تجربه رانندگی

با نشستن بر روی صندلی راننده و قرار گرفتن درون پشت فرمان x۳۳s، پیشرانـه را استارت مـی‌زنیم. گیربCVT را درگیر نموده و قصد حرکت مـی‌نماییم.

در ابتدای کار، پیشرانـه نسبت بـه اعمال فشار بر روی پدال گاز با کمـی تاخیر عمل مـی‌نماید کـه مـی‌توان ریشـه آن را درون گیربCVT و یـا ارتباط الکترونیکی مابین پدال گاز و پیشرانـه جستجو نمود.

در حالت قرار اهرم تعویض دنده درون وضعیت دنده عقب، گاهی اوقات امکان دارد کـه موتور نسبت بـه فشردن پدال گاز که تا چند لحظه واکنش خاصی از خود بروز ندهد. ظاهراً این مشکل درون برخی ایکس۳۳ اس های تولیدی بـه صورت موردی گزارش شده کـه البته شنیده‌ها از رفع آن توسط شرکت سازنده درون تولیدات جدید این خودرو حکایت دارد.

با تمـهیدات اندیشیده شده توسط مـهندسین، کیفیت مونتاژ این خودرو نسبت بـه قبل افزایش یـافته و در نتیجه بـه واسطه عایق بندی بهتر فضای کابین از مـیزان نفوذ صداهای مزاحم و بر هم خوردن آرامش سرنشینان که تا حد زیـادی کاسته شده است.

کابین x۳۳ درون حین حرکت، که تا حداکثر ۴۰۰۰rpm آرامش و آسایش مساعدی را بـه سرنشینان هدیـه مـی‌دهد اما از این دور بـه بالا، نفوذ صدای موتور بـه داخل کابین تاحدی افزایش یـافته و از مـیزان آسوده مندی آن کاسته مـی شود.

وضعیت رانندگی را مـی توان بین دو حالت eco و sport تنظیم کرد کـه در شرایط اقتصادی بـه دلیل کاهش مصرف سوخت، دور موتور درون محدوده پایین‌تری حفظ مـی شود و نمـی توان حداکثر توان خودرو را بـه کار گرفت.

شتابگیری خودرو  درون حالت eco چندان چنگی بـه دل نمـی زند،به همـین دلیل ترجیح دادیم درون تجربه چند ساعته و به دلیل بهره مندی از حداکثر توان خودرو، سیستم رانندگی را روی اسپرت گذاشته که تا عملکرد بهتری را از این خودرو چینی داشته باشیم.

شتابگری خودرو درون حالت اسپرت با توجه بـه موتور ۲ لیتری ۱۳۶ اسب بخاری( با توجه بـه کلاس خودرو) قابل قبول بـه نظر مـی رسد اما نمـی‌توان آن را مطلوب توصیف کرد.

در مقابل کشش خودرو درون وضعیت بهتری قرار دارد کـه به لطف حفظ دور موتور درون محدوده بالاست کـه از ویژگی های عملکردی گیربCVT ناشی مـی شود.فرمان بـه نسبت سایر خودروهای چینی از مـهندسی و نرمـی قابل توجهی برخوردار هست اما درون مقایسه با خودروهای غربی هنوز فاصله زیـادی از نظر انتقال حس رانندگی دارد.

به دلیل نبود سیستم ESP درون این خودرو بـه نظر مـی رسد کـه بر روی مسیر های لغزنده حفظ جانب احتیـاط الزامـی باشد، اما درون مجموع هندلینگ و پایداری ام وی ام ای۳۳ اس خوب هست و نمـی توان نقطه ضعف چندان بزرگی را بـه این بخش وارد دانست. تسلط راننده بـه ابعاد و زوایـای بدنـه نیز مناسب بـه نظر مـی رسد و مشکلی از نظر دید جانبی و رو بـه عقب وجود ندارد.

اما درون نقطه مقابل هندلینگ خوب، سیستم تعلیق خودرو علی الخصوص درون ردیف دوم صندلی نسبتا خشک احساس مـی شود و ضربات و پستی بلندی های بی‌شمار شـهرهای بزرگ کشور را بـه اتاق منتقل مـی کند، هر چند این مشکل نیز درون مـیان خودروهای کراس اوور با سیستم تعلیق ساده (غیر تطبیق پذیر) کاملا شایع هست و حتی شامل حال برندهای اروپایی هم مـی شود.

رقبا و محصولات مشابه

از مـیان خودروهای کراس اوور موجود درون کشور، مدلهایی نظیر: لیفان ایکس۶۰، ساندرو استپ وی، جک S3، هایما S5 و با کمـی ارفاق برلیـانس C3 کراس، ام وی ام ایکس۲۲ و لیفان ای۵۰ اتوماتیک را مـی‌توان بـه عنوان رقبای اصلی ایکس۲۲ درون نظر گرفت.

قیمت و شرایط فروش

ام وی ام X33S اسپرت مجهز بـه گیرباتوماتیک هم اکنون بـه صورت تحویل ۳۰ روزه از سوی نمایندگی درون حدود ۸۸ مـیلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. همچنین جدیدترین شرایط فروش MVM X33S از سوی مدیران خودرو را مـیتوانید درون اینجا مشاهده نمایید.

مزایـا و معایب
نکات مثبت
  • طراحی نسبتا زیبای داشبورد و مجموعه کابین، برخورداری از امکانات و تجهیزات مناسب نظیر سیستم های سرگرمـی، سانروف و…، موقعیت مناسب صندلی راننده و القای حس سواری شاسی بلند گونـه، طراحی ظاهری جذاب تر نسبت بـه قبل
نکات منفی
  • جنس متریـال نـه چندان مرغوب ادوات تشکیل دهنده بخش‌های داخلی با توجه بـه قیمت خودرو، عملکرد نسبتا ضعیف و نـه چندان دلچسب گیربCVT درون پاره‌ای از شرایط




[راهنمای خرید ام وی ام X33S؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و ... x33s نکات]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 01 Jul 2018 00:11:00 +0000